Novela byla přijata především za účelem transpozice evropské směrnice 2014/112/EU, kterou se provádí Evropská dohoda o úpravě některých aspektů úpravy pracovní doby v odvětví vnitrozemské vodní dopravy uzavřená Evropským svazem vnitrozemské plavby (EBU), Evropskou organizací lodních kapitánů (ESO) a Evropskou federací pracovníků v dopravě (ETF). Hlavním cílem změn, jež přináší, je zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví pracovníků v odvětví vnitrozemské vodní dopravy, stejně tak jako odpovídající reakce na jejich specifické pracovní a životní podmínky a dále implementace zvláštních pravidel, která jsou ve směrnici obsažena. V souladu s unijním právem se upravuje rozvržení pracovní doby a doby odpočinku zaměstnanců ve vnitrozemské vodní dopravě, obsah evidence pracovní doby a vztah novelizované úpravy k zákoníku práce.
Nad rámec změn, jež si vynutila transpozice, zákonodárce přichází také s úpravou a doplněním některých ustanovení, jež se v průběhu aplikační praxe ukázala jako již nevyhovující nebo způsobující problémy.
Zákon nabyl účinnosti dnem 30. 9. 2017.
Diskuze k článku ()