Lhůty pro uspokojení práv subjektů údajů
Časté dotazy našich uživatelů:
Musí společnost reagovat na každou žádost nebo dotaz subjektů údajů?
Časté dotazy našich uživatelů:
Musí společnost reagovat na každou žádost nebo dotaz subjektů údajů?
Ano. Na každou žádost musí správce nějakým způsobem reagovat. Lze tedy doporučit si zavést evidenci žádostí subjektů údajů a sledovat jejich vyřízení. Všechny žádosti se standardně vyřizují bezplatně až na některé výjimky (např. nepřiměřené stále se opakující žádosti).
Po obdržení žádosti musí správce vyhodnotit, zda je žádost oprávněná či nikoli. V případě oprávněné žádosti musí správce žádosti vyhovět a informovat o tom subjekt údajů do 1 měsíce (např. provedení opravy nesprávných údajů). Tuto lhůtu je možné s ohledem na složitost případu a počet žádostí prodloužit ještě o dva měsíce, ale subjekt údajů o tom musí být dopředu informován.
Pokud bude žádost neoprávněná (např. bývalý zaměstnanec bude požadovat výmaz dat ze mzdového systému, které musí zaměstnavatel uchovávat i po skončení pracovního poměru), správce musí nejdéle do 1 měsíce odpovědět subjektu údajů a sdělit mu důvody nevyhovění žádosti včetně poučení o možnosti podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů a žádat o soudní ochranu.