Rozhovor: Stephen Hong - dnešní studenti postrádají trpělivost

Stephen Hong působil jako jeden z přednášejících na mezinárodní letní akademii pořádané European Centre For Career Education. Od roku 2010 je vedoucím „Bid Management“ společnosti NTT Com Asia Limited. V praxi se zaměřuje především na vyjednávání smluv a řízení nabídek v regionu. Působí také jako arbitr a mediátor.

Foto: Fotolia

Je to Vaše první zkušenost s lektorstvím během ECCE?

Ano, je to má první zkušenost a je mi opravdu ctí, že jsem zde mohl přednášet.

Jak je to s regulací businessu v oblasti telekomunikací v Číně oproti jiným zemím? Není tato oblast přeregulovaná?

Tato oblast je vládou striktně regulována. Nicméně trh je otevřený. V současnosti zde působí tři lokální operátoři: China Telecom (CT), CU (China Unicom) and CM (China Mobile).

Trh je tedy, jak uvádíte, otevřený. Který z operátorů má na trhu největší podíl?

Dle Mobile telecommunication Service (z května 2017) má China Telecom 16% podíl, China Unicom 20% a China Mobile 64%.

Působíte jako mediátor a arbitr. Je mediace v Číně rozšířeným fenoménem?

Ano. Arbitrážní a mediační praxe je v Číně běžná. Během arbitráže může arbitr, tedy rozhodce, strany požádat, pokud k tomu budou svolné, o mediaci. Přístup mediace je nicméně jistým způsobem odlišný od přístupu v západních zemích. V Číně je na rozdíl od Západu více ceněna.

Mohl byste tedy specifikovat rozdíl v přístupu mediace na Západě a v Čině?

Na Západě působí mediátor jako prostředník, který pomáhá a asistuje stranám při nalezení jejich řešení. V Číně může mediátor zjišťovat fakta a navrhovat jednotlivé modely nebo řešení, které strany mohou zvážit.

Co se týče arbitráží jako alternativního řešení soudních sporů, myslíte si, že se jedná o efektivní řešení?

Ano, arbitráže jsou velmi efektivní a v Číně velmi rozšířeny. Počet případů se rok co rok zvyšuje, což je toho důkazem.

Jaká je Vaše nejvíce ceněná zkušenosti během Vaší kariéry jako arbitra a mediátora?

Jsou to určitě získané kontakty a skutečnost, že mám v této oblasti spoustu přátel.

Jaký dosavadní případ je Vámi nejvíce oceňován?

To nelze s jistotou říct. Každý případ je jedinečný a proto jej každý považuji za cenný vzhledem k tomu, jakým způsobem může být každý spor vyřešen.

Máte široké zkušenosti s coachingem univerzitních studentů v oblasti arbitráží, mediací a smluvního vyjednávání. Jak vidíte dnešní studenty z hlediska jejich ambicí, schopnosti se učit a porozumět druhým?

Dnešní studenti jsou mnohem více agresivní, než jsme byli my. Hledají okamžité výsledky a profity. Nejvíce jim chybí ona trpělivost. Jako studenti jsme se během našich studentských let dozvídali veškeré informace od našich učitelů a dovednosti čerpali v rámci jednotlivých studentských programů. Snažili jsme se kopírovat a napodobovat styl našeho mistra/učitele, jeho způsoby, myšlení atd. Dnes tomu tak není.

Hodnocení článku
0%
Pro hodnocení článku musíte být přihlášen/a

Diskuze k článku ()

Pro přidání komentáře musíte být přihlášen/a

Související články

Další články