Právní poradna logo

Písemná pravidla

Datum:03. 06. 2021 v 13:40
Poslední aktivita:03. 06. 2021 v 13:41
Zhlédnuto:864x
0

Časté dotazy našich uživatelů:

V jakých případech musí být vydána pro pracoviště, na němž se nakládá s nebezpečnými chemickými látkami a směsmi písemná pravidla o bezpečnosti, ochraně zdraví a ochraně životního prostředí?

Pro přidání komentáře musíte být přihlášen
Předplacená odpověď
0

S účinností od 1. 5. 2020 vyšla pod číslem 205/2020 Sb. novela zákona 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví, která zrušila požadavek na vypracování písemných pravidel pro vybrané nebezpečné látky.

Důvodová zpráva uvádí: "Náležitosti písemných pravidel, která jsou s orgánem ochrany veřejného zdraví projednána, a to včetně informací o nebezpečných vlastnostech látek a směsí, se kterými zaměstnanci nakládají, pokyny pro bezpečnost, ochranu zdraví a ochranu životního prostředí, pokyny pro první předlékařskou pomoc a postup při nehodě, jsou nahrazena zněním bezpečnostního listu, který u chemické látky a chemických směsí musí být zpracován a přítomen".

Zrušení povinnosti zpracování Písemných pravidel by mělo podle předkládané důvodové zprávy "výrazně zjednodušit" administrativní zátěž pro podnikatelské subjekty. Lze předpokládat, že zrušení této povinnosti bude "kompenzováno" důrazem inspekčních orgánů právě na aktuálnost/provedení bezpečnostních listů včetně např. expozičních scénářů.

Pro zobrazení odpovědi se přihlašte
Komentovat mohou pouze uživatelé s aktivním předplatným

Odpovědět na dotaz

Pro přidání odpovědi musíte být přihlášen/a.