Právní poradna logo

Postup po obdržení rozšířených bezpečnostních listů se scénáři expozice

Datum:03. 06. 2021 v 13:49
Poslední aktivita:03. 06. 2021 v 13:51
Zhlédnuto:565x
0

Časté dotazy našich uživatelů:

Jaký je další postup po obdržení rozšířených bezpečnostních listů se scénáři expozice?

Pro přidání komentáře musíte být přihlášen
Předplacená odpověď
0

Obdržíte-li rozšířený bezpečnostní list, jsou k němu přiložené scénáře expozice. Nejdříve určíte scénáře expozice, které popisují určené/určená použití vaše a případně vašich zákazníků. Jakmile určíte příslušný scénář expozice, je zapotřebí provést kontrolu, zda popsané určené použití a podmínky použití odpovídají použití a podmínkám použití v praxi, např. podmínkám na vašem pracovišti nebo způsobu, jakým vámi dodávané výrobky používají vaši zákazníci. Pokud jste formulátor nebo balírna, musíte rovněž zvážit předpokládané použití vašimi zákazníky.

Může se stát, že vaše použití je popsáno ve scénáři expozice, ale podmínky použití se liší. Může se jednat o koncentraci látky, dobu trvání expozice, používané množství látky atd. Možná se pomocí přístupu zvanému "přeškálování" ukáže, že vaše skutečné podmínky jsou stále v rámci mezí vytyčených obdrženým scénářem expozice.

Po obdržení bezpečnostního listu zkontrolujte, zda je registrační číslo uvedeno v pododdíle 1.1 (pro látky) nebo 3.2 (pro směsi). Je-li tomu tak, máte 12 měsíců na zavedení podmínek použití uvedených v některém ze scénářů expozice, které jste obdrželi pro své použití, nebo na přijetí příslušných opatření.

Doporučený postup:

  • získání bezpečnostního listu (bezpečnostní listy se zasílají prokazatelně, elektronicky s přílohou v e-mailu nebo s odkazem na stránku dodavatele, kde je bezpečnostní list k dané látce),
  • zavedení systému nakládání s bezpečnostním listem (komu jsou v organizaci bezpečnostní listy předávány, a jak je s nimi dále nakládáno; kontrola bezpečnostního listu - aktuálnost, poslední verze, kontrola shody s podmínkami v organizaci; provedení školení pro všechny nebezpečné látky a směsi v organizaci, nezapomínejte na laboratoře a čisticí prostředky),
  • provedení kontroly základní shody bezpečnostního listu (jazyk, etiketa, odpovídá formát bezpečnostního listu příloze II nařízení REACH, jedná se o revizi, je v bezpečnostním listu kontakt na dodavatele?; pokud je v pododdíle 15.2 uvedeno, že bylo hodnoceno riziko, je k bezpečnostnímu listu připojen expoziční scénář?),
  • jak je zajištěna kontrola shody a další postup (pokud byly nalezeny nedostatky ze strany dodavatele, zdokumentovat žádost o jejich nápravu),
  • kontrola shody s provozními podmínkami (kontrola názvu použití a deskriptorů použití - pokud nějaké PROC chybí, neznamená to, že použití není pokryto; kontrola provozních podmínek a opatření k řízení rizika),
  • nastavení systému archivace a systému aktualizací bezpečnostního listu (přístup pracovníků k informacím z bezpečnostního listu; z důvodu aktualizací - záznam o přijetí bezpečnostního listu, jelikož do 12 měsíců musí být aplikovány provozní podmínky a opatření k řízení rizika; popis postupu při obdržení aktualizovaného bezpečnostního listu).
Pro zobrazení odpovědi se přihlašte
Komentovat mohou pouze uživatelé s aktivním předplatným

Odpovědět na dotaz

Pro přidání odpovědi musíte být přihlášen/a.