Právní poradna logo

Centrální registr administrativních budov

Datum:04. 06. 2021 v 08:15
Poslední aktivita:04. 06. 2021 v 08:36
Zhlédnuto:9421x
0

Časté dotazy našich uživatelů:

K čemu slouží centrální registr administrativních budov?

Pro přidání komentáře musíte být přihlášen
Předplacená odpověď
0

Ke zřízení centrálního registru administrativních budov došlo na základě § 14a zákona č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky. Jedná se o neveřejný informační systém, který slouží organizačním složkám státu k účelnému a hospodárnému využívání zákonem vymezených nemovitých věcí. Evidovány jsou budovy a další související nemovité věci nebo jejich části ve vlastnictví státu, které se nacházejí na jeho území, a které slouží nebo mají sloužit pro soudní, zákonodárné, správní a související činnosti v rámci plnění funkcí státu, a dále budov a dalších souvisejících nemovitých věcí nebo jejich částí na území státu, které nejsou ve vlastnictví státu, ale pro soudní, zákonodárné, správní a související činnosti v rámci plnění funkcí státu jsou organizačními složkami užívány nebo požívány. Výjimku ze zařazení do evidence upravuje ust. § 14b, kdy z důvodu zajištění bezpečnosti nebo obrany státu k tomu příslušná osoba rozhodne o nezařazení určitého nemovitého majetku do evidence.

Správcem tohoto registru je Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových. Organizační složky státu, které jej pro svoji činnost využívají, jsou vymezeny v ust. § 3 zákona č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jedná se o ministerstva a jiné správní úřady státu, Ústavní soud, soudy, státní zastupitelství, Nejvyšší kontrolní úřad, Kancelář prezidenta republiky, Úřad vlády České republiky, Kancelář Veřejného ochránce práv, Akademii věd České republiky, Grantovou agenturu České republiky a jiná zařízení, o kterých tak stanoví zákon. Obdobné postavení jako organizační složka státu má Kancelář Poslanecké sněmovny a Kancelář Senátu. Centrální registr administrativních budov přebírá a využívá údaje z informačního systému katastru nemovitostí a ze základního registru územní identifikace, adres a nemovitostí. Organizační složky poskytují do centrálního registru administrativních budov způsobem umožňujícím dálkový přístup úplné a pravdivé údaje o nemovitých věcech, které nelze získat z jiných informačních systémů. Podrobnosti jsou stanoveny nařízením vlády č. 41/2017 Sb., o údajích centrálního registru administrativních budov, kde je určena struktura a rozsah údajů vedených v centrálním registru administrativních budov, termíny pro jejich poskytování, rozsah a podmínky jejich sdílení pro potřeby organizační složky, která údaje poskytla, jakož i dalších organizačních složek.

Změny ve využívání majetku, který je evidovaný v centrálním registru administrativních budov, jakož i nakládání s ním se uskutečňuje na základě rozhodnutí vlády nebo jí pověřeného poradního a koordinačního orgánu vlády. Vláda v takovém případě usnesením vydá statut tohoto orgánu a upraví v něm zejména jeho působnost, složení a základní pravidla pro jeho práci a pro přípravu a předkládání návrhů na změny ve využívání uvedeného majetku a nakládání s ním. Jedná-li se o majetek, s nímž přísluší hospodařit Kanceláři Poslanecké sněmovny, Kanceláři Senátu nebo Ústavnímu soudu, změny ve využívání tohoto majetku a nakládání s ním se uskutečňují na základě rozhodnutí příslušného orgánu Poslanecké sněmovny, Senátu nebo Ústavního soudu.

Pro zobrazení odpovědi se přihlašte
Komentovat mohou pouze uživatelé s aktivním předplatným

Odpovědět na dotaz

Pro přidání odpovědi musíte být přihlášen/a.