Jedná-li se o výdaje týkající se podnikatelské činnosti, tj. o výdaje vynaložené na dosažení, zajištění a udržení zdanitelných příjmů, lze je samozřejmě zahrnout v daňové evidenci mezi daňové výdaje podnikatele. Postup zaevidování takto uskutečněných výdajů závisí na konkrétním způsobu vedení daňové evidence tohoto podnikatele (používaný SW a jeho možnosti atd.). Tj. zda je veden deník příjmů a výdajů či detailnější pokladní kniha a kniha bankovních výpisů apod.
V případě, kdy podnikatel hradí zmíněné nákupy soukromou platební kartou, nejsou tyto výdaje zachyceny na bankovním výpisu z podnikatelského účtu. Nelze je tedy zaevidovat do daňových výdajů zaevidováním bankovních výpisů z tohoto podnikatelského účtu. Tyto výdaje však uhrazeny byly, takže určitě mohou být součástí daňových výdajů v deníku příjmů a výdajů.
Tyto výdaje lze rovněž zaevidovat, tj. zahrnout do daňových výdajů, například v pokladně jako nákup materiálu či služeb souvisejících s podnikatelskou činností v hotovosti (podnikatel na jejich úhradu použil své soukromé finanční prostředky). Účtenky je také možné zaevidovat jako ostatní závazek (příp. přijatou fakturu) a samotnou úhradu tohoto závazku (příp. přijaté faktury) a tím i zařazení mezi daňové výdaje provede opět v pokladně (úhrada v hotovosti) příp. bankovním převodem (podnikateli na jeho soukromý bankovní účet). V podstatě podnikatel uhradil tyto nákupy soukromými finančními prostředky (je jedno, zda hotově či ze svého účtu) a zaevidováním příslušných dokladů tyto nákupy vyúčtuje a proplatí si je ze své "podnikatelské" pokladny či bankovního účtu.
Je pak vhodné mít případně k dispozici i doklad o úhradě těchto výdajů (potvrzení o úhradě kartou či výpis ze soukromého bankovního účtu). Tyto postupy platí samozřejmě za předpokladu, že jde o výdaje vynaložené na dosažení, zajištění a udržení zdanitelných příjmů.