Dobrý den,
Na Vámi popsaný případ se uplatní zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále jen „Lex Voucher“).
Dle §3 odst. 1 výše uvedeného zákona se stanovuje tzv. ochranná doba, po kterou se pořadateli zájezdu odkládá vrácení plateb uhrazených zákazníkem za zájezd. Tato ochranná doba skončila dne 31. 8. 2021. Pokud jste si tedy u pořadatele do 31. 8. 2021 žádný zájezd nevybrala (jak vyplývá z Vašeho dotazu), máte od 1. 9. 2021 právo od pořadatele žádat všechny uhrazené platby zpět. Pořadatel zájezdu má ostatně povinnost tyto platby zákazníkovi vrátit do 14 dnů od skončení ochranné doby, což vyplývá z § 6 odst. 5 zákona Lex Voucher. Pokud Vám pořadatel zájezdu odmítá vrátit uhrazenou platbu za nevyužitý zájezd, ve Vašem případě CK Blue Style, doporučuji se obrátit v této věci k příslušnému soudu.
Pokud jste již však Lex Voucher využila, tj. vybrala jste si náhradní zájezd, pak by mělo být možné odstoupit od smlouvy dle podmínek uvedených ve smlouvě (tyto podmínky však často obsahují storno poplatky), neboť využitím Voucheru zaniká peněžitý dluh pořadatele, viz § 6 odst. 4 zákona Lex Voucher.