Právní poradna logo

Je nutné vracet prodejci produkt, pokud si to vyžádá?

Datum:22. 11. 2022 v 17:39
Poslední aktivita:30. 11. 2022 v 14:15
Zhlédnuto:980x
0

Dobrý den,

před pár dny jsem si zakoupil notebook u firmy CZC. Nyní mě po pár dnech oslovili s tím, že mi vydali jiný produkt, než který jsem si zakoupil a požadují po mě, abych stávající notebook vrátil. Zatím neuběhlo 14 dní od nákupu a požadují abych to vrátil v této lhůtě. Jednotlivé produkty se liší pouze designově.

Zajímalo by mě, zdali musím reagovat na tuto výzvu a notebook vracet (respektive vyměnit za ten, který jsem si objednal).

Předem děkuji za odpověď.

Odpovědi (2)

0

Dobrý den,

děkujeme Vám za otázku, níže posíláme naši odpověď.

Z Vámi popsané situace vyplývá, že jste na základě objednávky přes e-shop u společnosti CZC.cz s.r.o. obdržel od prodávajícího produkt, který nebyl předmětem smlouvy. Tento produkt se od předmětu smlouvy liší pouze minimálně.

Domníváme se, že zásadní informací pro určení, zda máte povinnost produkt prodávajícímu vrátit, je produktová identifikace zboží, tedy zda se produktové číslo doručeného zboží shoduje či neshoduje s produktovým číslem objednaného zboží.

V případě, že bylo doručeno zboží s rozdílným produktovým číslem máme za to, že máte povinnost prodávajícímu zboží vrátit a mělo by Vám být prodávajícím bezodkladně doručeno objednané zboží. Vzhledem k tomu, že jde o pochybení na straně prodávajícího, měl by nést veškeré náklady související s tímto vrácením zboží.

Dovolujeme si Vás upozornit, že jsme při přípravě odpovědi vycházeli z Obchodních podmínek společnosti CZC.cz s.r.o. a české právní úpravy účinné k dnešnímu dni, tedy k 24. 11. 2022.

S pozdravem

PEYTON legal advokátní kancelář s.r.o.

0

Dobrý den,

děkujeme Vám za otázku, níže posíláme naši odpověď.

Z Vámi popsané situace vyplývá, že jste na základě objednávky přes e-shop u společnosti CZC.cz s.r.o. obdržel od prodávajícího produkt, který nebyl předmětem smlouvy. Tento produkt se od předmětu smlouvy liší pouze minimálně.

Domníváme se, že zásadní informací pro určení, zda máte povinnost produkt prodávajícímu vrátit, je produktová identifikace zboží, tedy zda se produktové číslo doručeného zboží shoduje či neshoduje s produktovým číslem objednaného zboží.

V případě, že bylo doručeno zboží s rozdílným produktovým číslem máme za to, že máte povinnost prodávajícímu zboží vrátit a mělo by Vám být prodávajícím bezodkladně doručeno objednané zboží. Vzhledem k tomu, že jde o pochybení na straně prodávajícího, měl by nést veškeré náklady související s tímto vrácením zboží.

Dovolujeme si Vás upozornit, že jsme při přípravě odpovědi vycházeli z Obchodních podmínek společnosti CZC.cz s.r.o. a české právní úpravy účinné k dnešnímu dni, tedy k 24. 11. 2022.

S pozdravem

PEYTON legal advokátní kancelář s.r.o.

Odpovědět na dotaz