nezávislost inspektora
Dobrý den .
Pracuji na pozíci Inspektor/auditor certifikačního orgánu. Zaměstnavatel nám dáva podepsat nový "popis funkce" - viz příloha. Kromě jiného máme nést odppovědnost za finační a právní stránku zakázky. Podle ČSN EN ISO/IEC 17020 (6.1.11) má být inspektor nezávislý.
Mám stanovený roční plán 3 200 000 Kč (2ééé,- Kč na každou hodinu výkonu).. Když odečtu 5 týdnů dovolené, 5 dnů sick days, účast na zasedání v mezinárodní komisi, předepsané školení, porady a vzdělávání, zůstane mi na výkon práce 205 pracovních dnů, t.j. 1640 hodin. Při našem předepsaném plánu jsem na hraně (1600 hod x 2000,-Kč sazba ). K služebním cestám využíváme soukromé vozidlá. Cesta k zákazníkovi je cca 2 hodiny, pak 8 hodin auditní činnosti a cesta zpátky 2hod. Celkem jsem mimo trvalé pracoviště 12 hodin. Vím, že cesta v autě se nepočítá, mám pouze diéty a cestovní náhrady. Náhradní volno, ani příplatky nám zaměstnavatel neposkytuje. Podklady tak musíme zpracovávat po večerech, o víkendech.
Prosím o odpověď na otázky :
1. Může zaměstnavatel od nás vyžadovat finanční a právní odpovědnost ? Když mám plnit plán a získavat zakázky je to v rozporu
2. Je možnost požadavat po zaměstnavateli náhradu za služební cesty ?
Pťikladám kopii popisu funkce :
Charakteristika - Vykonává obchodní, odborné a realizační činnosti v souladu s předmětem činnosti společnosti, při těchto činnostech je povinen dodržovat obecně závazné právní předpisy, další předpisy a pokyny k jeho činnosti se vztahující. Při svých činnostech je povinen postupovat hospodárně a účelně s cílem minimalizace vlastních nákladů při dosažení objektivního výsledku.
Úkoly, povinnosti, zodpovľdnosti, pravomoci -
zodpovídá zejména za:
• dodržování platných směrnic, pokynů a nařízení zaměstnavatele
• dodržování požadavků dokumentace systému QM v rozsahu své působnosti
• průběžné sledování aktuálnosti normativních dokumentů, které při své činnosti používá
• společně s QM se spolupodílí nebo poskytuje součinnost při řešení vzniklých situací vztažených na jeho práci (např. stížnosti nebo požadavky na dopřesnění zákazníků apod.)
• dbá na to, aby měl platné monitoringy v rámci svých odborných rolí při realizaci zakázek a proaktivně řeší monitoringy, u kterých se blíží vypršení termínu jejich platnosti.
• za správnost a kompletnost realizace zákazníkem objednané služby a kvalitu výstupů, vč. navazujících kroků (jsou-li, např. realizaci dozorového auditu)
• právní a finanční správnost jím navrhovaných nabídek a obchodních smluv tak, aby nevystavoval zaměstnavatele případných rizikům. Využívá aktuální šablony nabídek a smluv z řídící dokumentace.
• zodpovídá za hospodářský výsledek zakázky v případě jednoduchých zakázek zpravidla realizovaných jedním, tím samým, inspektorem (pokud taková nabídka nebyla schválena nadřízeným pracovníkem v rámci schvalovacího procesu)
• předkládá nadřízenému návrhy nabídek a obchodních smluv ve smyslu směrnice P540- 006 popisující Proces obchodu a dle schválených limitů společnosti a v souladu s interními procesy
• prostřednictvím informačního systému či jinou zaměstnavatelem akceptovanou formou vede veškeré záznamy vážící se k jemu svěřené zakázce a zodpovídá za správnost a úplnost vedení těchto záznamů (dokumentace k zakázce dle obsahu složky zakázky, nabídky apod.). Zodpovídá za to, že tyto záznamy jsou v rozsahu požadované interními směrnice uloženy nebo archivovány na přidělených uložištích.
• termínové a odborné splnění úkolů vyplývající z jemu přidělené zakázky k realizaci
• správnost a úplnost fakturačních podkladů a souvisejících výkazů, předání pokynu k fakturaci zakázky
• včasné, správné a úplné předávání podkladů o své činnosti (pracovní výkaz, vyúčtování pracovních cest apod.),
• ekonomicky efektivní plánování pracovních cest
• formální a právní správnost ukončení jemu svěřené zakázky
• dodržování pravidel BOZP během realizace zakázek a používání předepsaných OOOP na pracovišti dle interních postupů
• pravidelnou aktualizaci plánu inspekcí / návštěv klientů dle požadavků zaměstnavatele (např. MS Outlook, interní informační systém apod.)
• dodržování Etického kodexu společnosti, zachování nestrannosti a věrohodnosti výkonu své činnosti, při zachování důvěrnosti informací, které při této činnosti získá
• Sdílí s Nadřízeným, nebo team leaderem daného pracoviště svůj kalendář v Outlooku pro přehled o činnostech inspektora.
• Aktivně se účastní pravidelných výměn zkušeností pro prodlužování a zvyšování své odbornosti
• Aktivně se seznamuje se změnami v rámci společnosti, divize IS a jednotlivých BU a dodržuje jejich nařízení.
• Dle potřeby předává své znalosti získané v průběhu pracovního poměru dalším kolegům. Po dohodě s nadřízeným pracovníkem se spolupodílí na zaškolovacím procesu.
Vedle výše uvedeného je povinen se zúčastňovat akcí k dalšímu vzdělávání, na které je vyslán. Kromě oficiálních akcí se u inspektora předpokládá i jeho aktivní přístup ke stálému zvyšování kvalifikace,.
Předem děkuji za odpověď a přeji příjemný čas a hlavně zdraví
Peter Ondruš 721909202