Oprava po uplynutí 3leté lhůty
Časté dotazy našich uživatelů:
V lednu 2018 jsme dodali našemu zákazníkovi, plátci DPH, zakázkově vyrobenou technologii. Ve smlouvě o dílo bylo ujednáno, že fakturace celého díla proběhne k datu předání celkového díla. Se zákazníkem byla sjednána záruční lhůta 5 let. Od roku 2018 byla technologie poruchová, takže jsme ji museli u zákazníka často opravovat. V březnu 2021 se na nás zástupce zákazníka obrátil, že chce poruchovou technologii vrátit. Nakonec se nám podařilo domluvit, že technologie u zákazníka zůstane a my mu poskytneme slevu z původní ceny. Generální ředitel přišel za paní účetní a požaduje z tohoto důvodu vystavit opravný daňový doklad na částku 1 000 000 Kč bez DPH. Paní účetní opravný daňový doklad vystavila na celkovou částku - 1 210 000 Kč (základ DPH -1 000 000 Kč, DPH -210 000 Kč). Tento doklad byl ale zákazníkem vrácen s tím, že opravu základu daně již nelze provést. Má zákazník pravdu?