Podle § 2 písm. f) zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů (dále jen "Zákon"), lze newsletter s ohledem na jeho účel propagovat (přímo / nepřímo) zboží či služby nebo image podniku považovat za obchodní sdělení.
S ohledem na povahu newsletteru se tak na sběr kontaktů a následné zasílání newsletterů vztahují ustanovení výše uvedeného zákona, kdy z § 7 odst. 2 Zákona vyplývá oprávnění zasílat tyto newslettery jen na základě předchozího souhlasu dotčených adresátů - s tím, že bez tohoto výslovného souhlasu je možné v souladu s § 7 odst. 3 tohoto Zákona zasílat takováto obchodní sdělení, pokud má být adresátem zákazník, který své kontaktní údaje sdělil v souvislosti s prodejem zboží / služby (kde se tedy souhlas předpokládá již s ohledem na předchozí prodej zboží / služby).
Nicméně bez ohledu na skutečnost, zda je třeba k zasílání newsletteru výslovný souhlas, nebo zda jej lze (s ohledem na výše uvedené) u konkrétního adresáta předpokládat, musí být vždy dle § 7 odst. 3 Zákona splněna podmínka, že zákazník má jasnou a zřetelnou možnost jednoduchým způsobem zdarma nebo na účet odesílatele možnost odmítnout další zasílání newsletteru (nebo jakéhokoli jiného obchodního sdělení), a to jak obecně, tak i pro zasílání každé jednotlivé zprávy (tedy pokud využití této možnosti předem neodmítl).
S ohledem na výše uvedené tedy platí, že adresát newsletteru (či jakéhokoli jiného obchodního sdělení) musí mít možnost zdarma / na účet odesílatele odmítnout další zasílání newsletteru (obchodního sdělení). Vzhledem k tomu, že SMS je ze své povahy zpoplatněnou službou, nelze tuto formu považovat za bezplatné odvolání souhlasu / vyjádření nesouhlasu s dalším zasíláním obchodního sdělení - s tím, že nelze ani předem kalkulovat s variantou, že by adresát užíval paušál na provoz své mobilní telefonní linky (když de facto i takovýto paušál lze rozpočítat na jednotlivé služby, resp. jednotlivě odeslané SMS).
S přihlédnutím k výše uvedenému tak lze doporučit zvolit jinou formu komunikace pro odvolání souhlasu se zasíláním newsletterů (či jiných obchodních sdělení) než SMS, a to například formou e-mailu nebo v případě písemného styku prostřednictvím speciálních obálek, u kterých je poštovní přeprava hrazena na náklady adresáta odvolání souhlasu (tedy odesílatele obchodního sdělení).