Právní poradna logo

Vrácené zboží

Datum:04. 06. 2021 v 10:16
Poslední aktivita:25. 10. 2023 v 20:03
Zhlédnuto:19090x
2

Časté dotazy našich uživatelů:

Jsme výrobní společnost, plátce DPH. V květnu jsme odebrali materiál od našeho dodavatele v České republice a uplatnili jsme v daňovém přiznání nárok na odpočet daně. V průběhu července jsme ale zjistili, že část materiálu byla dodána v horší kvalitě. Z tohoto důvodu jsme vstoupili do jednání s naším dodavatelem a bylo dohodnuto, že tuto část materiálu vrátíme a dodavatel nám vrátí uhrazenou částku. Materiál jsme vrátili 31. července 2021, opravný daňový doklad (dobropis), který byl vystaven dodavatelem 5. srpna, jsme obdrželi poštou až 15. srpna. Nevíme, zda jsme povinni zohlednit daňový dobropis již v daňovém přiznání za červenec nebo zda ho máme uvést až do daňového přiznání za srpen. Můžete nám poradit?

Pro přidání komentáře musíte být přihlášen
Předplacená odpověď
1

Podle § 42 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty (dále též „ZDPH“) opraví plátce základ daně při zrušení nebo vrácení celého nebo části zdanitelného plnění. Dodavatel je tedy povinen vystavit do 15 dnů ode dne vrácení zboží opravný daňový doklad. Oprava základu daně je samostatným zdanitelným plněním, které se považuje za uskutečněné dnem, kdy nastaly skutečnosti rozhodné pro provedení opravy základu daně. Protože je ve Vašem případě provedena oprava základu daně, která má za následek snížení uplatněného odpočtu daně, jste povinni podle § 74 ZDPH provést opravu odpočtu daně za zdaňovací období, ve kterém jste se o skutečnostech pro provedení opravy dozvěděli nebo dozvědět měli a mohli. Vzhledem k tomu, že jste materiál vrátili v červenci 2021, budete opravu uplatněného odpočtu daně provádět ve zdaňovacím období červenec 2021.

Pro zobrazení odpovědi se přihlašte
Komentovat mohou pouze uživatelé s aktivním předplatným

Odpovědět na dotaz

Pro přidání odpovědi musíte být přihlášen/a.