Novela je, dle důvodové zprávy, zejména reakcí na ne zcela adekvátně nastavený rozsah účelů, na které lze poskytnout finanční prostředky ze Státního fondu dopravní infrastruktury, a na s tím spojené problémy při čerpání prostředků z fondu i z unijních zdrojů. Stejně tak se zaměřuje na některé dílčí procedurální a organizační problémy spojené s vnitřní činností fondu.
Primárně tak rozšiřuje účel fondu, tedy okruh činností, jež může fond ze svého rozpočtu financovat, a to zejména s vizí zefektivnit proces vícezdrojového financování dopravní infrastruktury. Reaguje také na potřebu implementace evropské směrnice 2012/34/EU o vytvoření jednotného evropského železničního prostoru.
Nejobecněji deklarovaným cílem je pak zefektivnit průběh financování dopravní infrastruktury tak, aby nemusely být paralelně vytvářeny implementační struktury na Ministerstvu dopravy a fondu pro věcně obdobné investice, čehož má být dosaženo právě rozšířením účelu fondu.
Zákon nabývá účinnosti dnem 10.5.2016.
Diskuze k článku ()