Primárním účelem nařízení je dosáhnout vysoké úrovně ochrany spotřebitele a tím přispět k řádnému fungování vnitřního trhu. Zejména jde o dosažení jeho digitálního rozměru, k čemuž má dopomoci vytvoření evropské platformy pro řešení sporů on-line. Má jít o možnost zaručující nezávislé, nestranné, transparentní, účinné, rychlé a spravedlivé mimosoudní řešení sporů vzniklých mezi spotřebiteli a obchodníky v souvislosti s prodejem zboží nebo poskytováním služeb on-line. Přístup k takovému jednoduchému, efektivnímu a navíc levnému řešení sporů, a to zejména v případech, kdy spotřebitelé nakupují v zahraničí, má zvýšit důvěru spotřebitelů právě v digitální dimenzi vnitřního trhu, potažmo je přimět k tomu, aby byla více využívána, motivovat spotřebitele k provádění transakcí on-line a podnítit tak hospodářský růst.
Nařízení vstupuje v platnost dnem 8.7.2013, použije se, s výjimkami některých svých ustanovení, od 9.1.2016.
Diskuze k článku ()