Nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line

Dne 18.6.2013 bylo v Úředním věstníku EU řady L, č. 165, str. 1 - 12, zveřejněno nařízení EP a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21.5.2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

právník a analytik oddělení právních systémů, ATLAS consulting spol. s r.o.

Primárním účelem nařízení je dosáhnout vysoké úrovně ochrany spotřebitele a tím přispět k řádnému fungování vnitřního trhu. Zejména jde o dosažení jeho digitálního rozměru, k čemuž má dopomoci vytvoření evropské platformy pro řešení sporů on-line. Má jít o možnost zaručující nezávislé, nestranné, transparentní, účinné, rychlé a spravedlivé mimosoudní řešení sporů vzniklých mezi spotřebiteli a obchodníky v souvislosti s prodejem zboží nebo poskytováním služeb on-line. Přístup k takovému jednoduchému, efektivnímu a navíc levnému řešení sporů, a to zejména v případech, kdy spotřebitelé nakupují v zahraničí, má zvýšit důvěru spotřebitelů právě v digitální dimenzi vnitřního trhu, potažmo je přimět k tomu, aby byla více využívána, motivovat spotřebitele k provádění transakcí on-line a podnítit tak hospodářský růst.

Nařízení vstupuje v platnost dnem 8.7.2013, použije se, s výjimkami některých svých ustanovení, od 9.1.2016.

Hodnocení článku
0%
Pro hodnocení článku musíte být přihlášen/a
Sdílejte článek

Diskuze k článku ()

Pro přidání komentáře musíte být přihlášen/a

Související články

Další články

Tento web využívá cookies pro zajištění funkčnosti webu a získání statistik návštěvnosti webu