Deklarovaným cílem směrnice je přispět k zajištění vysoké úrovně ochrany všech účastníků silničního provozu v EU usnadněním přeshraniční výměny informací o dopravních deliktech v oblasti bezpečnosti silničního provozu, a tím i usnadněním vymáhání sankcí, pokud byly tyto delikty spáchány s vozidlem registrovaným v jiném členském státě, než je členský stát, v němž k deliktu došlo. Prvořadým cílem dopravní politiky EU je totiž zvýšit bezpečnost silničního provozu, což se má projevit ve snižování počtu usmrcených a zraněných osob a škod na majetku.
Směrnice se vztahuje na delikty typu překročení nejvyšší dovolené rychlosti, nepoužití bezpečnostních pásů, nezastavení na červený signál světelného signalizačního zařízení, řízení vozidla pod vlivem alkoholu, řízení vozidla pod vlivem drog, nepoužití ochranné přilby, použití zakázaného pruhu a nedovolené použití mobilního telefonu nebo jiného komunikačního zařízení za jízdy.
Směrnice vstoupila v platnost dnem 17.3.2015, členské státy mají povinnost uvést v účinnost právní a správní předpisy nezbytné pro dosažení souladu s touto směrnicí do 6.5.2015.
Diskuze k článku ()