Vyplývá to z rozsudku, který má ČTK k dispozici. Pro Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) je to další úspěšný krok v právní při, která řadu let stavbu desetikilometrového úseku provází. ŘSD už má od prosince pět nabídek od firem, které se o stavbu ucházejí, ale soutěž zatím ještě neskončila a smlouva uzavřená není, řekl ČTK ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala. Ještě jedna kasační stížnost proti témuž rozhodnutí podle Fialy u NSS leží.
Silničáři také nyní čekají, jak ministerstvo dopravy rozhodne o rozkladech proti již vydanému stavebnímu povolení.
Úsek dálnice kolem Přerova je posledním, který chybí k tomu, aby byl tah z Prahy přes Brno do Ostravy a na polské hranice kompletní. Kvůli jeho neexistenci je také řadu let průtah Přerovem ucpaný auty.
Žalobci byly v daném případě tři fyzické osoby a účastníky sporu byly i spolky Voda z Tetčic a Děti Země. Napadali změnu územního rozhodnutí, kterou schválil stavební úřad v Olomouci v roce 2019, původní dokument byl z roku 2006. Šlo o změnu podoby některých mimoúrovňových křižovatek, hlavní trasa dálnice se neměnila. NSS přisvědčil argumentaci Krajského soudu v Ostravě, který žalobu zamítl loni v září. Stavební úřad podle soudů jednal v souladu se zákonem a územní rozhodnutí z roku 2006 platnosti nepozbylo.
Druhá z kasačních stížností je podaná spolkem Děti Země za účasti Vody z Tetčic 22. prosince a na výzvu soudu doplněná 7. února.
Odhadovaná cena stavby posledního úseku dálnice je téměř sedm miliard korun. Hlavní příčinou letitého odporu proti stavbě je vedení dálnice v bezprostřední blízkosti obytné zástavby v Dluhonicích a to, že některé domy budou muset být zbourány, protože stojí přímo v trase dálnice.
Diskuze k článku ()