Dosud firma v Česku zastupovala zhruba 6400 lidí. "Mezi tím, kdy se společnost Safe Diesel bezvýsledně pokusila o smír, se přihlásili další poškození klienti, kteří budou v rozšíření žaloby obsaženi," uvedl Píša. Společnost podá rozšířenou žalobu v úterý k Obvodnímu soudu pro Prahu 8.
V první instanci Volkswagen spor s majiteli aut prohrál proto, že se v požadované lhůtě nevyjádřil k jejich žalobě. Soud tedy vynesl takzvaný rozsudek pro uznání. Pražský městský soud ale později uznal námitku koncernu, že dostal výzvu k vyjádření pouze česky, nikoli německy. Ve verdiktu našel odvolací senát i další pochybení. Odvolací senát se zabýval pouze procedurálními otázkami, samotný obsah žaloby ale neřešil. Safe Diesel podala proti rozhodnutí odvolacího soudu dovolání.
Nároky na odškodnění obvodní soud původně uznal ve výši 220.000 korun na jednoho zákazníka, spolu s úrokem z prodlení a s náklady řízení. Částka je odvozena od modelu odškodnění v USA, kde VW už dříve dobrovolně vyplatil postiženým spotřebitelům až 10.000 dolarů a zároveň jim nabídl opravu či zpětný odkup vozidel s upravenými motory.
V roce 2015 americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern VW, že jeho turbodieselové motory jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídicí jednotka motorů TDI o objemu od 1,2 do 2,0 litru poznala, když se vůz podroboval emisnímu testu a následně přešla na ekologický režim, při kterém vůz produkuje výrazně nižší množství škodlivin. Celkově byly tyto motory namontovány v 11 milionech aut koncernu VW po celém světě, z toho je asi 1,2 milionu škodovek.
Diskuze k článku ()