Nekalosoutěžní odpovědnost za propagaci prováděnou prodávajícím

Odpovídá soutěžitel za nebezpečí záměny vyvolané reklamou, kterou na jeho výrobky láká jejich prodávající?

právník-analytik oddělení právních systémů ATLAS consulting spol. s r.o.
Rozhodnutí soudu o nekalé soutěži
Foto: Fotolia

Firma Tylex se bránila tím, že označení Stylex ve všech katalozích a reklamních materiálech vždy doplňovala svým logem údajem o výrobci (Tylex Letovice). To však nebyl případ jedné konkrétní reklamy, umístěné na portálu www.idnes.cz, kde nebylo uvedeno, že jde o výrobky firmy Tylex. Byť nešlo o reklamu na web firmy Tylex, ale smluvního partnera - prodejce textilu, byla firma Tylex Vrchním soudem v Olomouci odsouzena za nekalousoutěžní jednání.

Nejvyšší soud však zasáhl a řekl, že firmě Tylex nelze přičítat nekalosoutěžní jednání třetího subjektu. Využívá-li třetí osoba pro propagaci prodávaného zboží závadné nezapsané označení vyvolávající nebezpečí záměny, je to tato třetí osoba, jejíž jednání je nutno poměřovat dobrými mravy soutěže, nikoliv dodavatel závadně propagovaného zboží, byť je jeho původcem. V ostatních případech, kdy byla propagace zboží prováděná firmou Tylex, tj. vždy ve spojení s obchodní firmou a ochrannou známkou, byla tato propagace s dobrými mravy soutěže v souladu. 

Celý text judikátu si můžete přečíst zde

Hodnocení článku
0%
Pro hodnocení článku musíte být přihlášen/a

Diskuze k článku ()

Pro přidání komentáře musíte být přihlášen/a

Související články

Další články