Novela stavebního a technického řádu drah

Dnem 1. 7. 2023 své účinnosti nabyla vyhláška, kterou se mění vyhláška č. 177/1995 Sb., kterou se vydává stavební a technický řád drah, ve znění pozdějších předpisů. Ve Sbírce zákonů byla publikována pod č. 132/2023 Sb.

právník a analytik oddělení právních systémů, ATLAS consulting spol. s r.o.
vlak, lokomotiva, doprava po železnici
Foto: Pixabay
Náhled dokumentu v právním informačním systému CODEXIS

Jejím předmětem je doplnění technických parametrů vysokorychlostních drah. Jak vysvětluje Ministerstvo dopravy, jde o důsledek novely zákona o dráhách publikované ve Sbírce zákonů pod č. 426/2021 Sb. a přijaté zejména v souvislosti s implementací relevantních unijních právních předpisů Evropské unie tvořících tzv. technický pilíř IV. železničního balíčku. Akcentována byla potřeba stanovit základní požadavky pro stavbu vysokorychlostních drah (tzv. VRT), tj. drah budovaných pro rychlost vyšší než 200 km/h, které nejsou obsaženy v technických specifikacích interoperability.

Deklarovaným cílem novelizační vyhlášky tedy je reagovat na nové znění zákona o dráhách ve vazbě na zmocnění zakotvené v § 49o odst. 9 zákona o dráhách, respektive aktualizovat prováděcí právní úpravu v souladu se stávajícími zmocněními.

Hodnocení článku
0%
Pro hodnocení článku musíte být přihlášen/a

Diskuze k článku ()

Pro přidání komentáře musíte být přihlášen/a

Související články

Další články