Dle Ministerstva dopravy byly důvodem přijetí této novely o necelé desítce změnových bodů požadavky na paměťové karty řidiče druhé regenerace vyplývající z prováděcího evropského nařízení 2016/799, kterým se provádí nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 165/2014, kterým se stanoví požadavky na konstrukci, zkoušení, montáž, provoz a opravy tachografů a jejich součástí. Změny mají představovat dílčí úpravy vyhlášky, rovněž je vkládán nový vzor paměťové karty řidiče druhé regenerace.
Přijetí novely tedy bylo nezbytné k provedení změn vyplývajících ze zmíněného evropského prováděcího nařízení a k implementaci požadavků uvedeného nařízení do vnitrostátního právního řádu. Požadavky se mají týkat problematiky digitálních tachografů druhé generace, tzv. inteligentních tachografů a paměťových karet řidiče druhé generace. Jak ministerstvo dále vysvětluje, součástí digitálních tachografů druhé generace je také napojení na globální družicový navigační systém, komunikační zařízení pro včasné dálkové odhalování a rozhraní s inteligentními dopravními systémy. Konstrukce, zkoušení, montáž, kontrola, provoz a opravy inteligentních tachografů a jejich součástí musí splňovat určité technické požadavky, jež jsou stanoveny v příloze již zmíněného evropského prováděcího nařízení 2016/799.
Vyhláška své účinnosti nabyla dnem 4. 7. 2019.
Diskuze k článku ()