Jde o rozsáhlou novelu zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích o bezmála půl druhé stovce změnových bodů. Je primárně projevem transpozice tří evropských směrnic, konkrétně směrnice 2014/45/EU o pravidelných technických prohlídkách motorových vozidel a jejich přípojných vozidel, směrnice 2014/47/EU o silničních technických kontrolách užitkových vozidel provozovaných v Unii a směrnice 2015/719, kterou se mění směrnice, jíž se pro určitá silniční vozidla provozovaná v rámci Společenství stanoví maximální přípustné rozměry pro vnitrostátní a mezinárodní provoz a maximální přípustné hmotnosti pro mezinárodní provoz.
Dle důvodové zprávy tak jde o dvě nové směrnice v oblasti pravidelných technických prohlídek a silničních technických kontrol, které na úpravu již v unijním právu obsaženou navazují a podrobněji ji rozvíjejí, a o jednu směrnici toliko dílčím způsobem novelizující stávající úpravu maximálních povolených hmotností a rozměrů vozidel. Těm bylo potřeba vnitrostátní právní úpravu přizpůsobit.
Ta se přitom rozprostírá také v dalších zákonech. Současně je proto novelizován rovněž zákon o pozemních komunikacích, zákon o silničním provozu a zákon o správních poplatcích.
Novela své účinnosti nabývá, ovšem s výjimkou některých ze svých ustanovení, dnem 1. 10. 2018.
Diskuze k článku ()