Menu

Články

České franchisy ve světě, kdo nejvíce září v zahraničí

ČlánkyOstatníMgr. Barbora Štanglová07.06.2017
Mgr. Barbora Štanglová07.06.2017

Důkazy, že Češi jsou podnikavým národem s potenciálem se rozvíjet, můžeme najít také ve franchisingu. I zde totiž existuje několik příkladů, jak mohou české nápady úspěšně fungovat také v zahraničí.

Expanze původem českých franchisových sítí je stále populárnější. Není však divu, že si pro svou první expanzi vybírají sousední země. V minulém roce například vstoupila síť Bageterie Boulevard na německý trh, když otevřela první pobočku v Drážďanech. V letošním roce pak plánuje otevření restaurací v Lipsku a Berlíně. Na cestu zahraniční expanze nastoupila i síť Konopných lékáren, která se svým konceptem zamířila za oceán a otevřela pobočku na Floridě. Již dříve působila na polském trhu.

Konopné lékárny firmy Carun Pharmacy jsou zajímavým franchisovým konceptem. Firma byla založena v roce 2010 Jiřím Stablou, který se stal v podstatě průkopníkem ve svém oboru. Se svými produkty z legálního konopí s obsahem THC méně než 0,3 % boduje nejen u nás, ale i v zahraničí, takže univerzální konopnou mast Carun a spoustu dalších produktů si dnes můžete koupit jak v Konopné lékárně v Praze, Brně, Slaném, Hlučíně a dalších českých městech, tak třeba na Floridě, v polských Katovicích či v Londýně. Zakladatel Jiří Stabla se momentálně chystá otevřít také veganskou restauraci na Ibize, kde momentálně žije.

Úspěchy zaznamenává také franchisový koncept restaurací Výtopna založený v roce 2009 v Brně, které se od ostatních stravovacích zařízení liší tím, že jídlo hostům rozváží modelová železnice. V současnosti jsou tyto restaurace zatím v Praze a Brně, ale do budoucna se připravuje expanze do Číny a USA.

Z restauračních zařízeních vyniká i český koncept The PUB, proslulý fenoménem samoobslužného čepování. Orosená piva si takto kromě České republiky mohou dopřávat zákazníci v Berlíně, Vídni, Košicích či Bukurešti.

Příkladem může být firma Extéria poradenské kanceláře BOZP a PO, která se úspěšně rozšířila na Slovensko a chystá se expandovat také do Rakouska.

Úspěšný koncept se podařilo vybudovat pod značkou Fruitisimo, která vznikla v České republice v roce 2003. Zabývá se zejména mixováním čerstvých ovocných šťáv a koktejlů, ale také ručně vyráběnou zmrzlinou a prodejem kávy. Po desítkách poboček v České republice a na Slovensku se podařilo v roce 2016 také otevřít první pobočku v Maďarsku.

Křupavé bagety si mohou v Bageterii Boulevard vychutnávat zákazníci už nejen v Česku, ale také v Bratislavě nebo v německých Drážďanech. Bageterie Boulevard vznikla v roce 2003 po vzoru francouzských brasserie. Úspěch zajišťuje mimo jiné tvorba produktů podle aktuálních trendů.

Autor: Ing. Barbora Štanglová, odbornice na franchisy z PROFIT system franchise services a soutěže Franchisa roku 2017, http://www.franchisa-roku.cz/.

Mgr. Barbora Štanglováodbornice na franchisy z PROFIT system franchise services a soutěže Franchisa roku 2017
100%
Hodnocení článku
Pro hodnocení článku musíte býtpřihlášen/a
Přidat komentář
Pro přidání komentáře musíte být přihlášen/a
Přihlásit se
Zapomenuté heslo
Jěště nemáte svůj účet?
Založte si účet a získejte spoustu výhod
Elektronický časopis
Mám zájem o elektronický časopis
Mediální partneři
Tento web využívá cookies pro zajištění funkčnosti webu a získání statistik návštěvnosti webu

Partneři projektu

Všichni partneři