Telefonát jako "další porada s klientem"

Pro všechny advokáty může být zajímavý nález Ústavního soudu sp. zn. I. ÚS 1232/20, který staví na jisto, že ve smyslu advokátního tarifu lze za další poradu s klientem považovat i telefonní rozhovor. Ústavní soud k tomuto rozhodnutí publikoval následující právní větu: Ustanovení § 11 odst. 1 pís

Mgr. Martin Eliášekprávník-analytik oddělení právních systémů ATLAS consulting spol. s r.o.

Pro všechny advokáty může být zajímavý nález Ústavního soudu sp. zn. I. ÚS 1232/20, který staví na jisto, že ve smyslu advokátního tarifu lze za další poradu s klientem považovat i telefonní rozhovor. Ústavní soud k tomuto rozhodnutí publikoval následující právní větu:

Ustanovení § 11 odst. 1 písm. c) advokátního tarifu nijak nespecifikuje formu „další porady s klientem“, tedy neomezuje přiznání odměny advokátovi jen na případy, kdy byla porada uskutečněna za osobní přítomnosti advokáta i jeho klienta. Bez náležitého a logického odůvodnění proto není možné zúžit výklad tohoto ustanovení advokátního tarifu tak, že by pod něj neměly spadat i porady advokáta s klientem, které byly uskutečněny prostřednictvím telefonických hovorů.

Celý text judikátu si můžete přečíst zde

Hodnocení článku
0%
Pro hodnocení článku musíte býtpřihlášen/a
Sdílejte článek
Přidat komentář
Pro přidání komentáře musíte být přihlášen/a
Tento web využívá cookies pro zajištění funkčnosti webu a získání statistik návštěvnosti webu

Partneři projektu

Všichni partneři