Změna ve výši minimální a zaručené mzdy pro rok 2023
Jako minulé roky i letos rozhodla vláda ČR o nové výši minimální mzdy, k jejímuž navýšení došlo od 1. 1. 2023.
V roce 2022 činila minimální mzda částku ve výši 16.200 Kč, od Nového roku to však bude částka ve výši 17.300 Kč, minimální mzda tak bude zvýšena o 1.100 Kč.
Co je však změnou oproti 1. 1. 2022, kdy se spolu s minimální mzdou zvýšila i výše mzdy zaručené ve všech 8 skupinách prací, od 1. 1. 2023 došlo ke zvýšení zaručené mzdy pouze u 1. skupiny, což je skupina s minimální mzdou a u 8. skupiny, což jsou například osoby provádějící finanční operace na finančním trhu, kdy ze současných 32.400 Kč, dojde ke zvýšení na 34.600 Kč. U ostatních skupin zůstane výše zaručené mzdy zachována. Pro lepší přehlednost Vám přikládáme tabulku:
skupina prací
za hodinu (Kč)
nejnižší úroveň zaručené mzdy za měsíc (Kč)
1
drobné šicí práce
103,80
17.300
2
sanitář
106,50
17.900
3
odborné holičské a kadeřnické práce
117,50
19.700
4
porodní asistentka
129,80
21.800
5
vedení účetnictví účetní jednotky
143,30
24.100
6
správa systému výpočetní techniky
158,20
26.600
7
lékař
174,70
29.400
8
stanovování podnikatelské, obchodní a finanční strategie organizace
207,60
34.600
Další články
Advokátní komora ocenila statečnost odbojářů Jiřího a Vladimíra Kloudových
Praha 6. listopadu (ČTK) - Česká advokátní komora (ČAK) dnes vyznamenala in memoriam bratry a advokáty Jiřího a Vladimíra Kloudovy za mimořádnou statečnost. Předsedkyně komory Monika Novotná se jejich rodině zároveň omluvila za to, že profesní sdružení Jiřímu za komunismu znemožnilo vykonávat advokátní praxi, a to v souvislosti s vykonstruovaným politickým procesem. Vladimíra předtím popravili nacisté za jeho činnost v odboji, v němž za druhé světové války působil s Jiřím i s jejich otcem - senátorem a někdejším dvojnásobným šéfem komory Antonínem Kloudou.
Nová krizová legislativa bude počítat i se stavem obnovy po krizi
Praha 5. listopadu (ČTK) - Připravované úpravy krizové legislativy by měly zahrnovat i zavedení stavu obnovy, který by navazoval po konci krizového stavu. Na dnešní konferenci Prague Security Dialogue to řekl první náměstek ministra vnitra a vládní zmocněnec pro digitalizaci Lukáš Klučka.
Sněmovna schválila nový zákon, který má pomoci k bezpečnějšímu on-line prostředí
Praha 4. listopadu (ČTK) - Přinést bezpečnější on-line prostředí, přísnější pravidla pro on-line tržiště a sociální sítě má nový zákon o digitální ekonomice, který dnes přijala Sněmovna. Zákon přizpůsobuje české zákony evropskému nařízení o digitálních službách DSA (Digital Services Act).
ÚS přezkoumá zákon, který umožňuje trestat opakované krádeže s malou škodou
Brno 4. listopadu (ČTK) - Ústavní soud (ÚS) se zabývá návrhem na zrušení právní úpravy, která umožňuje potrestat opakované krádeže i v případě, že naposledy způsobená škoda je malá, a čin by tak nebyl trestný.
Trestní soud poprvé v historii potvrdil informace BIS
Praha 3. listopadu (ČTK) - Trestní soud poprvé v historii potvrdil v odůvodnění rozsudku informace Bezpečnostní informační služby (BIS), uvedl dnes její ředitel Michal Koudelka na jednání sněmovního bezpečnostního výboru.


