Dcera ČS s Autoleasing prohrála spor o poplatek a je v exekuci

Společnost s Autoleasing, která je dceřinou společností České spořitelny, prohrála spor o poplatek za uzavření smlouvy a je v exekuci.

Foto: Fotolia

ČTK o tom dnes informoval portál Hromadné žaloby.cz. Společnost sAutoleasing ČTK sdělila, že v tuto chvíli nemá oficiální informaci o tom, že by vůči ní bylo zahájeno jakékoliv exekuční řízení. Současně jej ale připouští, protože přiznává, že se její zaměstnanec dopustil chyby.

Společnost s Autoleasing prohrála u Obvodního soudu pro Prahu 8 spor o poplatek za uzavření smlouvy, když se vzdala své procesní obrany a akceptovala vydaný elektronický platební rozkaz. Ani poté, kdy elektronický platební rozkaz nabyl právní moci, nebylo podle portálu spotřebiteli ze strany s Autoleasing nic uhrazeno. Spotřebitel tak po dvou měsících požádal o pomoc exekutora. Nyní tak proti majetku společnosti s Autoleasing běží exekuce, uvedl portál Hromadné žaloby.cz.

"Celou záležitost nyní interně prověřujeme. Neprodleně po doručení informace o nařízeném exekučním řízení bude kontaktován pověřený exekutor, za účelem úhrady všech pohledávek. Bohužel vlivem lidského selhání, které budeme řešit po pracovněprávní stránce, jsme včas nestihli reagovat na soudem vydaný elektronický platební rozkaz v požadované lhůtě," reagovala manažerka PR s Autoleasing Kateřina Halatová.

Spor mezi společností s Autoleasing a spotřebitelem vznikl na základě úvěrové smlouvy, kterou byl spotřebiteli při nákupu vozu u prodejce ojetých automobilů poskytnut úvěr na nákup vozu 115.746 Kč. Za uzavření smlouvy si firma vyúčtovala poplatek 36.000 Kč a o tuto částku byl úvěr navýšen. Úvěr činil 151.746 Kč a byl navíc úročen úrokem 19 procent ročně. Celkově tak s Autoleasing chtěla po spotřebiteli za to, že mu půjčí 115.746 Kč na nákup vozidla, aby jí za pět let vrátil 262.560 Kč. Spotřebitel následně rozporoval platnost poplatku za uzavření smlouvy. Dovolával se neurčitosti poplatku, nepřiměřenosti, rozporu poplatku s dobrými mravy a obcházení zákona i judikatury.

"Zcela zásadně meritum sporu ani titul pohledávky neuznáváme. Finanční produkty naší společnosti jsou vysoce transparentní, splňují všechny zákonné požadavky a klient je o výši poplatků vždy informován předem prostřednictvím tzv. předsmluvních informací," uvedla Halatová. Je podle ní vždy na zvážení klienta, zda nabízené podmínky přijme. "V tuto chvíli budeme muset již pasivně rozhodnutí soudu přijmout. Klientovi se navíc omluvíme za absenci včasné reakce," dodala.

"Postižený spotřebitel se na nás obrátil v červnu loňského roku, a nebyl jediný. I proto jsme se rozhodli dané záležitosti věnovat, neboť máme za to, že je tento poplatek neplatný. Úvěrové firmy se takto snaží obejít možné ztráty z předčasně splacených úvěrů," upozornil Petr Němec ze společnosti Českýspotřebitel, která je provozovatelem serveru Hromadné žaloby.cz. Ten chce vytvářet hromadný tlak na subjekty, které se dopouštějí protiprávního jednání, a zároveň výrazně snížit náklady poškozených lidí na právní zastoupení.

Zdroj: ČTK

Hodnocení článku
0%
Pro hodnocení článku musíte být přihlášen/a

Diskuze k článku ()

Pro přidání komentáře musíte být přihlášen/a

Související články

Další články