Opatření se týkalo konkrétního území a komunikací v městských částech Praha 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8 a 10. Městský soud v Praze dospěl k závěru, že pravomoc regulovat provoz pivních kol neměl magistrát, ale jednotlivé městské části. Podle NSS není takový výklad zákona ani správný, ani logický.
"Prakticky by tak nebylo možné vydat komplexní opatření týkající se úpravy provozu na pozemních komunikacích v širší oblasti přesahující území jedné městské části hlavního města Prahy, jak tomu bylo i v nyní posuzované věci," uvedl NSS. Pravomoc magistrátu podle NSS vyplývá ze zákona o pozemních komunikacích.
Provozovatelé pivních kol také pokládali opatření za nedostatečně odůvodněné a málo podložené. I v tom jim dal městský soud zapravdu, ovšem NSS se postavil na stranu magistrátu. Z opatření je prý zřejmé, že bylo přijato například kvůli negativnímu vlivu pivních kol na bezpečnost a plynulost provozu v hlavním městě.
"NSS uzavírá, že napadené opatření obecné povahy obsahuje řádné zdůvodnění, na základě jakých konkrétních důvodů stěžovatel (magistrát) přistoupil k jeho vydání, a rovněž vysvětlení, proč stěžovatel považoval přijatou místní úpravu provozu prostřednictvím dopravního značení za nezbytnou," stojí v rozhodnutí NSS.
Návrh na zrušení opatření podalo několik firem, kterých se zákaz nějakým způsobem týkal. Nyní se musí Městský soud v Praze problematikou zabývat znovu.
Diskuze k článku ()