Byla Energetickým regulačním úřadem zpracována v intencích energetického zákona ve znění po novele č. 87/2025 Sb. (tzv. Lex OZE III), aby v podrobnostech stanovila náležitosti, rozsah a členění informací nezbytných pro monitorování stavu hospodářské soutěže na maloobchodním trhu s elektřinou a s plynem, úrovně maloobchodních cen elektřiny a plynu a uplatňovaných smluvních podmínek, včetně uplatňování omezujících nebo nepřiměřených podmínek ve smlouvách na trhu s elektřinou a s plynem, nabídek smluv s dynamickým určením ceny nebo jiným způsobem určení ceny přímo závislým na změnách ceny elektřiny nebo plynu na organizovaných trzích s elektřinou nebo plynem, jejich rizik a vlivu na vývoj cen dodávek elektřiny a plynu a termíny a způsob předkládání těchto informací, způsob stanovení predikce množství elektřiny nebo plynu pro stanovení indexu zajištění obchodníka a způsob stanovení hodnoty indexu zajištění obchodníka, a nakonec termíny, rozsah a způsob poskytování informací o nabídkách dodávek elektřiny nebo plynu porovnávaných srovnávacím nástrojem a jejich změnách.
Jak vysvětluje důvodová zpráva, zmíněná novela energetického zákona, vedle mnohého dalšího, zásadním způsobem rozšířila povinnost Energetického regulačního úřadu monitorovat hospodářskou soutěž a trh s energiemi, zavedla zcela nový institut indexu zajištění obchodníka či upravila provoz srovnávacího nástroje v gesci ERÚ. Podrobnosti bylo potřeba vymezit v nové prováděcí vyhlášce.
Diskuze k článku ()