Důvodová zpráva k okolnostem přijetí této rozsáhlé novely přibližuje, že byla zpracována především za účelem provedení dvojice zásadních změn. Prvním je zřízení nového správního úřadu s celostátní působností, a sice Inspekce silniční dopravy, druhým pak zavedení nového institutu v rámci linkové osobní dopravy, jímž bude poptávková doprava.
Stejně tak přináší změny spočívající ve zrušení, zjednodušení nebo přesunu některých agend v působnosti Ministerstva dopravy, v řešení vybraných aspektů kontrol povinností dopravců, provozovatelů a řidičů vozidel v silniční dopravě, jakož i vybraných aspektů vynucování těchto povinností, v řešení problematiky tzv. tatraktorů, v umožnění uzavírání veřejnoprávních smluv objednateli veřejných služeb v přepravě cestujících, v řešení vybraných aspektů vedení a přezkumu nabídkových řízení ve světle zákona o zadávání veřejných zakázek či v nápravě dílčích věcných, terminologických či legislativně technických nedostatků.
Vedle zákona o silniční dopravě jsou novelizovány rovněž zákon o dráhách, zákon o pozemních komunikacích, zákon o Státním fondu dopravní infrastruktury, zákon o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel, zákon o silničním provozu, zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, zákon o správních poplatcích, zákon o veřejných službách v přepravě cestujících, zákon o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb a zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla.
Diskuze k článku ()