Report ze semináře Import & Export módního designu, zaostřeno na USA

Na tematickém semináři „Import & Export módního designu, zaostřeno na USA“ se návrháři seznámili s celním řízením ve vztahu k zemím mimo Evropskou unii. Věříme, že díky českým i zahraničním hostům se nám podařilo vyvrátit některé stereotypy a česká móda bude častěji k vidění i za oceánem.

Legal Assistant, SIMONOVSKA IP Marketing & PR Coordinator Ústavu práva módního průmyslu
Foto: Shutterstock

Každého z našich hostů jsme se zeptali, jaké hlavní doporučení by návrhářům rádi předali.

"It is important to do your homework in advance. Do not rely on your buyer, freight forwarder, customs broker to provide all information necessary. Get your own expert advisors - broker, customs lawyer, tax & corporate - your customer will ultimately hold you responsible for problems and delays. If their first experience with you is a disaster, no new orders. Difference between success and failure can be your customer's early experience with you." - Frank J. Desiderio, Partner, GDLSK New York USA

Čeká Vás přehlídka či pop-up v USA a děláte si starosti se clem? Máte dvě možnosti, jak v tomto případě vyřešit dovozní řízení - přes Karnet ATA, nebo-li vývozem za účelem zpětného dovozu, či vývozem na nejistý prodej. Obě varianty umožňují případný prodej Vaší kolekce. Karnet ATA je dokument, který vystavuje Hospodářská komora.“ - Kpt. Ing. Česlav Bolek, metodik a konzultant celní a daňové problematiky Celní správy České republiky.

Věra Všetičková, exportní konzultantka z CzechTrade, nastínila aktuální možnosti prezentace návrhářů v zahraničí, které jsou podporovány státem či Evropskou unií. První možností jsou veletrhy v oblasti designu a interiéru pod hlavičkou CzechTrade, které se například uskuteční v rámci NY NOW, Design Shanghai, Index Dubai či Decorex London. V rámci EU je možné využít spolufinancování z evropských strukturálních fondů (OPPIK). Na individuální prezentaci se lze vždy domluvit přímo se zástupci CzechTrade pobočky v dané zemi.

„Amerika ano, ale produkt musí mít konkurenční výhodu, musí být inovativní v řešení či designu, mít správně nastavenou cenu a pro Američany být spojen s doprovodnými službami. Je třeba si být vědom specifik amerického kulturního prostředí. Američané jsou přes svoji otevřenost velmi tvrdými vyjednavači. Příprava je klíčová a nemá smysl se bát investovat do odborné pomoci." - Věra Všetičková, Exportní konzultant, oddělení Stavebnictví, spotřebního zboží a služeb, CzechTrade

Hodnocení článku
0%
Pro hodnocení článku musíte být přihlášen/a

Diskuze k článku ()

Pro přidání komentáře musíte být přihlášen/a

Související články

Další články