Proč právě produkt, který se zaměřuje na práci s datovými schránkami?
Systém datových schránek funguje od roku 2009. Pro firmy a podnikatele se od té doby datové schránky staly nedílnou součástí jejich profesních životů a upřímně řečeno, ne vždy jsou se všemi funkcemi zcela spokojeni. Datové schránky budou v následujících letech nedílnou součástí elektronické komunikace. Tento trend vnímáme a ptáme se našich zákazníků, jak jim jejich profesní život maximálně usnadnit, aby se mohli věnovat svému podnikání. V roce 2020 jsme realizovali vlastní výzkum, a zjišťovali jsme, které funkce naše klienty na běžné datovce obtěžují a které je potřeba zlepšit.
Co tedy vadí podnikatelům na běžné datové schránce?
Situací, kdy se podnikatelé potýkají s nedokonalostmi běžných datových schránek, je spousta. My si je velmi pečlivě monitorujeme a na nedostatky reagujeme. Mnoha podnikatelům vadí, že pokud se do schránky přihlásíte, je datová zpráva prohlášena za doručenou a vám začínají běžet lhůty pro vyřízení. Pokud se nepřihlásíte, dojde k doručení fikcí. Schránka funguje pouze jako schránka, nikoliv jako archiv. Pro některé podnikatele je těžké se v běžné datovce vyznat, mít přehled o tom, co se děje.
Jaký očekáváte další vývoj v oblasti datových schránek? Čekají nás velké změny?
Počet aktivních datových schránek bude v následujících letech enormně růst. Podnikatelé se za rok a půl dočkají jedné významné změny. Všem OSVČ a firmám bude automaticky a bez jejich žádosti zřízena datová schránka. To bude mít pro podnikatele podstatný vliv nejen na způsob doručování dokumentů, ale může to pro ně znamenat povinnost komunikovat s úřady výhradně prostřednictvím datové schránky. Obsluha datové schránky ovšem může být pro některé drobné živnostníky velkým problémem a představovat další zátěž související s jejich podnikáním. My jim tuto situaci chceme významně usnadnit. Díky Chytré datovce pracují podnikatelé efektivněji, šetříme hlavně jejich čas a peníze, což je pro firmy to nejzásadnější.
Jaké jsou tedy hlavní výhody Chytré datovky?
Chytrá datovka je pro uživatele intuitivní, jako běžný emailový klient, který dennodenně používá. Příjemné a přehledné uživatelské prostředí, nabízí neomezenou archivaci zpráv nebo třeba spravování více datovek najednou. Klient má také možnost rozhodnout se, které zprávy chce nebo nechce přijmout, což mu dává větší kontrolu nad různými lhůtami. Všechny zprávy mu zůstávají, nemažou se po 30 dnech. Přihlásit se může odkudkoli, třeba i z dovolené u moře a může si na jeden klik přeposílat datové zprávy na svůj email. Výhod je ale mnohem víc a další budou přibývat, a to i s ohledem na stále se měnící legislativní prostředí.
Co je na Chytré datovce tak unikátní?
Přišli jsme s novinkou 30denního zkušebního období zdarma. Klienti tak sami poznají, jaké výhody jim Chytrá datovka přináší, a přitom je to nestojí ani korunu. Cenově jsme produkt nastavili tak, aby byl náklad pro klienty minimální.
Pro jaký typ firmy je Chytrá datovka určena?
Je to produkt pro firmy, které již datovou schránku mají a chtějí vyřešit nedostatky některých funkcí. Cílem je nabídnout vhodný produkt pro různé segmenty zákazníků. Na trhu máme již etablovaný produkt, Manažer datových schránek online, který je ideální pro velké firmy a korporace. Chytrá datovka je spíše pro menší firmy, živnostníky nebo fyzické osoby podnikatele.
Co říkají klienti na nový produkt?
Zpětná vazba od klientů jasně potvrzuje výjimečnost tohoto řešení. Jsou nadšeni především z toho, že nemusí neustále řešit přihlašování mezi jednotlivými schránkami, stačí pouze jedno heslo. Zákazníci nyní mají pod kontrolou, kterou zprávu již přijali a kterou přijmou třeba až po víkendu. Tato změna je pro mnohé zcela zásadní.
Plánujete spuštění online prodeje. Jaký k tomu máte důvod?
Komunikaci prostřednictvím elektronické pošty neboli e-mailem nelze při komunikaci s úřady státní moci považovat za dostatečnou. Vzhledem k zavádění tzv. eGovernmentu – tedy správy věcí veřejných za využití moderních elektronických nástrojů, je potřeba na situaci reagovat a nabídnout klientům řešení, přímo pro ně a jejich firmy.
Stávající model prodeje prostřednictvím firemních reprezentantů je na českém trhu zcela jedinečný. Poskytujeme nadstandardní a flexibilní servis v rámci celé ČR. Je to atraktivní model, sestavený klientům přímo na míru. V dnešní době však existuje i řada firemních zákazníků, kteří si věci chtějí řešit sami, online. Na tuto poptávku jsme se rozhodli reagovat a vyjít jim vstříc. Jedná se o krok, který jsme plánovali již delší dobu a nyní nastal ten správný čas. Do naší produktové řady jsme tak nově zařadili první takový produkt „Chytrá datovka“.
Co Chytrá datovka a bezpečnost? Stále více se řeší téma bezpečnosti a ochrany dat.
Bezpečnost je pro nás na prvním místě. Klientská data jsou šifrovaně uložena na privátním cloudu společnosti Amazon Web Services, Inc., umístěném ve Frankfurtu nad Mohanem v Německu. Pro přenos dat využíváme kryptografický protokol Transport Layer Security (TLS) v nejnovější verzi
Jak je možné si produkt zřídit?
Informace i samotné zřízení je možné z pohodlí doma, a to na adrese chytradatovka.cz, ze které je možné nás oslovit i telefonicky. Navíc každý si může vše vyzkoušet zcela zdarma. Věřím, že jsme udělali další krok k tomu, jak usnadnit práci podnikatelům.
Co Atlas software dělá a jak vypadá vaše současné produktové portfolio?
To, co nás odlišuje od konkurence a v čem jsme naprosto unikátní je, že naše produkty a služby připravujeme speciálně pro český trh. Jsme tak schopni zohlednit lokální potřeby a reagovat na tržní specifika. V současnosti nabízíme více než 20 samostatných právních, manažerských a informačních softwarů, společně s celou řadou funkčních doplňků. Nadále naši produktovou a servisní skladbu rozšiřujeme a inovujeme. Péči o zákazníky a technickou podporu zajišťujeme pomocí vlastního klientského centra, linky zákaznické podpory a servisních pracovníků s celorepublikovou působností. Naším nosným produktem je jeden z nejmodernějších právních informačních systémů Codexis a firmami vysoce ceněný manažerský software Equanta.
Společnost ATLAS software a.s. člen skupiny ATLAS GROUP byla založena v roce 2001 a od doby svého vzniku je výhradním obchodním zastoupením softwarové společnosti ATLAS consulting spol. s r.o. Centrála skupiny ATLAS GROUP se nachází v Ostravě, její pobočky pak naleznete také v Praze a v Brně. Pro společnost ATLAS software a.s. pracuje v současné době přes 70 stálých zaměstnanců, kteří se starají o odbyt produktů a spokojenost zákazníků.
Diskuze k článku ()