Novela má dle předkladatele, jímž bylo Ministerstvo dopravy, učinit zadost transpozičním závazkům a zahrnout do českého právního řádu úpravu odpovídající, vedle již zohledněných předpisů EU, také evropské směrnici 2014/106/EU novelizující směrnici o interoperabilitě železničního systému ve Společenství. Zohledněno je rovněž prováděcí nařízení Komise (EU) č. 402/2013 o společné bezpečnostní metodě pro hodnocení a posuzování rizik, včetně jeho novelizačního nařízení č. 2015/1136. To nahradilo předchozí nařízení (ES) č. 352/2009.
Konkrétně se změny týkají například úpravy ověřování subsystému jakožto dílčího strukturálního a provozního celku evropského železničního systému, postupu ověřování subsystémů nebo obsahu ES prohlášení o ověření subsystému.
Nařízení nabývá účinnosti dnem 22.3.2016.
Diskuze k článku ()