Důvodová zpráva k této rozsáhlé novele o více než třech stovkách změnových bodů přibližuje, že je zaměřena zejména na témata, jež musí být předmětem vnitrostátní regulace za účelem splnění závazků vyplývajících z členství České republiky v Evropské unii. Konkrétně jde o závazky vyplývajících především z nařízení 2016/1628 o požadavcích na mezní hodnoty emisí plynných a tuhých znečišťujících látek a schválení typu spalovacích motorů v nesilničních mobilních strojích, z nařízení 2018/858 o schvalování motorových vozidel a jejich přípojných vozidel, jakož i systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků určených pro tato vozidla a o dozoru nad trhem s nimi, z prováděcího nařízení 2019/621 o technických informacích nezbytných pro technické prohlídky kontrolovaných položek, o používání doporučených metod technických prohlídek a o stanovení podrobných pravidel týkajících se formátu údajů a postupů pro přístup k příslušným technickým informacím, a z nařízení 2020/740 o označování pneumatik s ohledem na palivovou účinnost a jiné parametry.
Vedle zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích je zákonem novelizována rovněž více než desítka dalších zákonů, mezi nimi například zákon o daních z příjmů, zákon o dani silniční, zákon o pozemních komunikacích či zákon o dani z přidané hodnoty, ale i mnohé další.
Zákonodárce touto novelou realizuje svou snahu zajistit slučitelnost právního řádu České republiky s výše uvedeným právem Evropské unie.
Diskuze k článku ()