Nařízení bylo přijato především s cílem zásadním způsobem napomoci k udržování vysoké a jednotné úrovně bezpečnosti civilního letectví v Evropě. Evropské nařízení č. 216/2008 o společných pravidlech v oblasti civilního letectví a o zřízení Evropské agentury pro bezpečnost letectví totiž vyžaduje zavést podrobná prováděcí pravidla, kterými se stanoví podmínky pro infrastrukturu a bezpečný provoz letišť.
Nově jsou tak definována podrobná pravidla týkající se například podmínek pro stanovení certifikační předpisové základny použitelné na letiště a pro její oznámení žadateli, pro vydávání, zachování, změnu, omezení, pozastavení nebo zrušení osvědčení pro letiště a osvědčení pro organizace odpovědné za provoz letišť, včetně provozních omezení týkajících se určitých rysů návrhu letiště, pro provoz letiště v souladu s hlavními požadavky stanovenými v přílohách Va a Vb nařízení (ES) č. 216/2008, ale také pravidla týkající se povinností držitelů osvědčení a podmínek pro schválení a změnu stávajících osvědčení pro letiště vydaných členskými státy, podmínek pro rozhodnutí o nepovolení výjimek podle čl. 4 odst. 3b nařízení (ES) č. 216/2008, včetně kritérií pro nákladní letiště, oznamování vyňatých letišť a přezkumu udělených výjimek, podmínek, za nichž je provoz zakázán, omezen nebo podřízen určitým podmínkám v zájmu bezpečnosti a dalších.
Veškerá nová pravidla by měla odrážet současný stav techniky a osvědčené postupy v oblasti letišť, brát v úvahu použitelné standardy a doporučené postupy Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO), zohledňovat celosvětové zkušenosti s provozem letišť a vědecko-technický pokrok v oblasti letišť, být přiměřená velikosti, kategorii a složitosti letiště a povaze a objemu provozu na něm, zajišťovat nutnou flexibilitu pro přizpůsobené plnění požadavků a zohledňovat případy infrastruktury letišť, která byla vytvořena již dříve.
Nařízení vstupuje v platnost dnem 6.3.2014.
Diskuze k článku ()