"Podle názoru ministerstva dopravy tak na vydaný rozsudek Soudního dvora EU již nebude navazovat další žaloba Evropské komise žádající uložení peněžitých sankcí vůči České republice," uvedlo ministerstvo v tiskové zprávě.
Na potřebu příslušné úpravy české legislativy upozorňovala Evropská komise Prahu od léta 2014, o rok později česká strana slíbila, že změny udělá. Ale nestalo se tak a komise se proto po uplynutí příslušné lhůty obrátila na unijní soud.
Komise Česku vytýkala, že umožňuje držitelům řidičských průkazů kategorií C/C1 řídit nejen odpovídající nákladní vozidla, ale také mikrobusy s kapacitou do osmi osob. Podle komise totiž směrnice o řidičských průkazech jednoznačně určuje, že řízení vozidel převážejících pasažéry má být vyhrazeno držitelům řidičských průkazů kategorií D nebo D1. Řidičská oprávnění kategorie C a C1 jsou pak určena pro řízení nákladních vozidel.
Komise také Česku vytýká, že pro kategorii D1 vyřazuje možnost řídit vozidla s kapacitou do osmi pasažérů.
České ministerstvo dopravy upozornilo, že od července se budou kategorie C a C1 vztahovat pouze na nákladní vozidla, nikoliv na vozidla určená primárně k přepravě osob. K těm bude třeba řidičské oprávnění skupiny D/D1. Praktický dopad této úpravy na řidiče je ale minimální. Už dnes je totiž řidičský průkaz kategorie C/C1 omezen pro řízení vozidel do osmi osob a řidič.
Většina mikrobusů do osmi osob v praxi nepřesahuje 3,5 tuny, a lze je tedy řídit s řidičským průkazem typu B, doplnilo ministerstvo dopravy. Vozidla přesahující 3,5 tuny a zároveň určená pro přepravu méně než osmi lidí jsou podle úřadu okrajovou kategorií. Týká se to například některých limuzín či pancéřovaných aut určených pro osobní přepravu.
Diskuze k článku ()