Soud zamítl žalobu BBC Radiocom proti pokutě od vysílací rady

Městský soud v Praze zamítl žalobu BBC Radiocom proti pokutě 100.000 korun za porušení licenčních podmínek. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) ji uložila letos v březnu poté, co rozhlasová stanice BBC přestala do programu zařazovat bloky dodávané Českým rozhlasem. Rada bude na plnění podmínek dál trvat, řekl dnes ČTK předseda rady Ivan Krejčí. Firma proti rozsudku může podat kasační stížnost, která ale nemá odkladný účinek.

Česká tisková kancelář
novela podpis založení společnosti notářský řád
Foto: Fotolia

Vlastník provozovatele, společnost Lagardere Active ČR, se proti uložení pokuty ohradil a hovořil tehdy mimo jiné o maření investice francouzského vlastníka v Česku. Aktuální vyjádření ČTK shání.

Soud podle rady uznal, že pokuta byla udělena právem, neboť licenční podmínky vysílaní bloků dodávaných ČRo skutečně obsahují. "Soud prokázal, že svévolné vykládání licenčních podmínek není možné. Podmínky jsou od toho, aby se plnily," uvedl dnes šéf vysílací rady. "Budeme dál postupovat vůči provozovateli podle toho, co nám ukládá zákon," dodal.

Společnost BBC Radiocom s Českým rozhlasem spolupracovala až do loňského převzetí firmou Lagardere Active ČR. Na podmínce vysílat dopoledne a odpoledne dva dodávané tříhodinové bloky Český rozhlas trval. Lagardere naopak začal využívat vlastní materiály připravované v rámci projektu ZET, což podle něj zákon i licenční podmínky umožňují. Rada se při uložení pokuty přiklonila na stranu Českého rozhlasu.

BBC Radiocom, provozující v Česku stanici BBC, byla na začátku loňského roku převedena pod mediální skupinu Lagardere Active ČR. Spolupráce BBC a ČRo tak oficiálně skončila na konci února. ČRo proti převzetí podal stížnost mimo jiné u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Tehdejší schválenítransakce RRTV napadl rozhlas také soudně; na konečný výsledek u Nejvyššího správního soudu se zatím čeká.

Lagardare Active ČR je českou pobočkou nadnárodní mediální skupiny Lagardere, provozuje například rádia Evropa 2, Frekvence 1 a Bonton.

zdroj ČTK

Hodnocení článku
0%
Pro hodnocení článku musíte být přihlášen/a

Diskuze k článku ()

Pro přidání komentáře musíte být přihlášen/a

Související články

Další články

Tento web využívá cookies pro zajištění funkčnosti webu a získání statistik návštěvnosti webu