Na ESC se loni obrátilo 2849 spotřebitelů, zájem prudce roste

Praha 20. března (ČTK) - Zájem spotřebitelů o služby Evropského spotřebitelského centra ČR (ESC) prudce roste, loni se jich na něj obrátilo 2849, což je o 155 procent více než v roce 2016. Úspěšnost mimosoudního řešení sporů dosáhla 46 procent. ESC to dnes oznámilo v tiskové zprávě. ESC poskytuje informace a bezplatnou pomoc spotřebitelům v otázce jejich práv na společném evropském trhu.

ČTK Česká tisková kancelář

"Lidé stále více nakupují přes hranice v Evropské unii, hlavně online, což vidíme ve struktuře podávaných stížností. A roste i povědomí o jejich právech na jednotném trhu. Když nastane problém, lidé se jich chtějí domoci minimálně mimosoudní cestou," uvedl Ondřej Tichota z ESC.

Centrum podle něj nejčastěji řeší problémy s náhradami škody za zpožděné a zrušené lety a spory s internetovými prodejci z jiných zemích EU. Dalšími frekventovanými případy jsou například potíže se zájezdy především u německých cestovních kanceláří, při využívání ubytovacích služeb například v Rakousku nebo při pronájmu vozů hlavně ve Středomoří.

Síť 30 Evropských spotřebitelských center zřizuje Evropská komise a zúčastněné státy. Česká kancelář působí při České obchodní inspekci. Centra podle Tichoty spolupracují na mimosoudním řešení přeshraničních sporů tak, že spotřebitel komunikuje s právníky ve své domovské zemi a ve své mateřštině. Ti případ posoudí a předají kolegům v zemi podnikatele. Ti pak s podnikatelem se znalostí místního práva vyjednávají smírné řešení konkrétního problému.

V případech, kdy ESC při vyjednávání o smírném řešení neuspěje, odkazuje spotřebitele na formy zjednodušených přeshraničních žalob.

Hodnocení článku
0%
Pro hodnocení článku musíte býtpřihlášen/a
Přidat komentář
Pro přidání komentáře musíte být přihlášen/a
Tento web využívá cookies pro zajištění funkčnosti webu a získání statistik návštěvnosti webu

Partneři projektu

Všichni partneři