V centru Prahy se nyní rozmisťuje dopravní značení, které mělo platnost omezení vymezovat. Záměr kritizovali někteří politici a obyvatelé Prahy, podle kterých by se měla cyklistika spíše podporovat než omezovat. Radnice Prahy 1 opatření zdůvodnila tím, že cyklisté v pěších zónách ohrožují chodce.
Žalobu podal cyklistický spolek AutoMat spolu s opozičním zastupitelem Prahy 1 Petrem Kučerou (Zelená pro jedničku) a dalším žalobcem. Podle mluvčí Blažkové soud uvedl, že k omezení sice je platný důvod, ale že se mělo přistoupit k méně drastickému řešení, konkrétně k omezení rychlosti cyklistů. Daším důvodem podle mluvčí bylo, že silniční úřad Prahy 1 omylem nevypořádal některé připomínky spolku AutoMat, což už mezitím napravil.
Při projednávání návrhu dorazilo 65 připomínek. S plánem Prahy 1 nesouhlasily například magistrát, dopravní podnik, Praha 7 nebo přepravní společnosti, které v centru využívají kurýry na kolech. Úředníci všechny připomínky zamítli a právě kvůli tomu se AutoMat a další žalobci obrátili na soud. Vyjádření spolku ČTK shání.
Záměr omezení kol v centru před loňskými prázdninami schválila rada městské části. Podle původních vyjádření Prahy 1 mělo omezení mířit zejména proti takzvaným motorovým koloběžkám, které začaly jezdit po centru metropole po zákazu vozítek segway a ohrožovat chodce. Poté už zástupci městské části hovořili přímo o cyklistech, kteří podle nich ohrožují chodce a obyvatelé Prahy 1 si na ně pravidelně stěžují. Nyní mohou kola v pěších zónách jezdit na základě výjimky vydané v minulosti.
Diskuze k článku ()