5. ročník konference Elektronizace veřejných zakázek - Změní se s 18. říjnem život stran zainteresovaných ve veřejných zakázkách?

Co se změní s nástupem povinnosti elektronizace při zadávání veřejných zakázek? Jaký je reálný stav povinného užívání Národního elektornického nástroje (,,NEN”)? Jaký dopad má na fungování a provoz elektrizačních nástrojů platné nařízení GDPR? Jaké následky bude mít případné nedodržení předepsané formy pro zadávání?

Foto: Fotolia

Nejen tyto, ale řada dalších zajímavých otázek souvisejících s aktuálními změnami v oblasti veřejných zakázek byla diskutována na konferenci ELEKTRONIZACE VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK, která se konala 20. 9. 2018 - tradičně pod pořadatelskou hlavičkou společnosti QCM, s.r.o.. Za cíl již 5. ročníku této konference si pořadatelé kladli zejména vyhodnocení tří hlavních milníků, které ovlivnily stav a vývoj elektronizace veřejných zakázek v ČR a zároveň posktnutí prostoru pro výměnu zkušeností mezi zadavateli a uživateli elektronických nástrojů. V rámci pestrého programu byl rovněž představen koncept Funkčního elektornického nástroje (tzv. ,,FEN”), který spojuje největší poskytovatele elektronizačních nástrojů.

K 18. říjnu 2018 nastane zadavatelům i dodavatelům veřejných zakázek povinnost elektronické komunikace při zadávání veřejných zakázek. Až na výjimky, na které se povinnost elektronizace nevztahuje (§ 29 a následující zákona č. 134/2016 Sb., o zadávaní veřejných zakázek), již nebude možné, aby komunikace v rámci všech úkonů zadávacího řízení probíhala v listinné podobě, jak tomu bylo doposud. Nové povinnosti a změny si kladou za cíl realizaci a zrychlení odezvy NEN, což má přinést zejména snížení administrativní zátěže pro všechny zainteresované strany.

Program byl rozdělen do 3 hlavních bloků. V rámci dopolední části vystoupil např. Ing. Stanislav Bogdanov - ředitel Odboru elektronizace veřejných zakázek a koncesí Ministerstva pro místní rozvoj - který ve svém příspěvku shrnul hlavní body elektronizační strategie MMR, jež si klade za cíl centralizaci dat a využívání certifikovaných elektronických nástrojů. V rámci jeho příspěvku byla zmíněna i plánovaná aktualizace a rozšíření webového portálu o veřejných zakázkách - portal-vz.cz

Aktuální stav elektronizace veřejných zakázek shrnul výstup Ing. Davida Horkého, MBA - jednatele společnosti, QCM, s.r.o. Na změny, které zadavatele a dodavatele od října čekají a jaké nastanou následky, pokud jim zainteresované strany nedostojí, podrobněji cílil příspevěk Mgr. Adély Havlové, LL.M. - partnerky AK Havel & Partners. Řada přišla i na srovnání českého vývoje elektronizace veřejných zakázek se současným stavem na Slovensku - blíže slovenský vývoj představil Ing. Branislav Šarmír - předseda představenstva společnosti VO SK, a.s.

Odpoledním blok byl v kontrastu ke spíše teoretickému dopolednímu programu již více zaměřen do praxe. O tom, jak konkrétně probíhá centrální zadávání veřejných zakázek hovořila zástupkyně odboru analýz a podpory řízení Kraje Vysočina Mgr. Václava Kotrbová, MSc., nad vzájemným vztahem tzv. open dat a veřejných zakázek pak polemizoval Michal Bláha - ředitel Nadace Hlídač Státu. 

Poslední konferenční příspěvek před závěrečnou diskuzí, věnovaný elektronické fakturaci při zadávání veřejných zakázek, zazněl z úst Mgr. Michala Hlouška - advokáta působícího ve společnosti FrankBold Advokáti.

Jednotlivé bloky byly proloženy prostorem pro diskuzi, v rámci kterého dostali účastníci konference možnost klást přednášejícím své dotazy a sdílet informace s kolegy v oblasti veřejných zakázek.

Prezentace všech přednášejících budou od pondělí 23. září dostupné v plném znění na webových stránkách konference v záložce dokumenty: https://skoleni.qcm.cz/konference/5-rocnik-konference-elektronizace-verejnych-zakazek-vymena-zkusenosti-novinky-a-trendy 

Hodnocení článku
0%
Pro hodnocení článku musíte být přihlášen/a

Diskuze k článku ()

Pro přidání komentáře musíte být přihlášen/a

Související články

Další články