
Na co si dávat pozor při marketingu na sociálních sítích?
Sociální sítě se staly nedílnou součástí našeho každodenního života.
Sociální sítě se staly nedílnou součástí našeho každodenního života.
Když se řekne „zaručený elektronický podpis“, snad každý si pod tím představí takový druh podpisu, na který se může spoléhat – že je pravý, neboli že skutečně patří tomu, komu patřit má. Leč chyba lávky: to, čemu česká právní úprava říká zaručený elektronický podpis, je jen nesprávné a matoucí označení pro takový podpis, který nemá za úkol zaručovat to, komu patří. A tak to také obecně nezaručuje.
Zamysleli jste se nad tím, co se stane s vaším majetkem, podnikáním, bankovními účty, sbírkou veteránů, kryptoměnovou peněženkou či profily na sociálních sítích po vaší smrti? Na základě dotazů našich klientů přinášíme odpovědi na některé z otázek, se kterými se v praxi setkáváme nejčastěji.
Lajky a recenze na sociálních médiích jsou pro marketing podnikatelů stále důležitější.
Když technické obory, stejně jako běžná praxe, mluví o různých druzích elektronických podpisů, chápou je jako disjunktní pojmové kategorie. Například když říkají „kvalifikovaný elektronický podpis“, míní tím takový, který není současně ani uznávaným elektronickým podpisem, ani zaručeným elektronickým podpisem. Právní úprava ale pojímá jednotlivé druhy elektronických podpisů odlišně. Jako do sebe vnořené kategorie: kvalifikovaný elektronický podpis je pro právo současně i uznávaným elektronickým podpisem, a současně i zaručeným elektronickým podpisem. Důsledkem je nepříjemné terminologické zmatení. To má ale i další příčiny a další podoby.
Brusel 15. listopadu (ČTK) - Americká internetová společnost Meta se dnes odvolala proti zařazení svých služeb Messenger a Marketplace na seznam platforem, které musejí splňovat pravidla evropské digitální normy DMA.
Praha 8. listopadu (ČTK) - Elektronický systém tvorby právních předpisů e-Legislativa zřejmě počátkem příštího roku nebude zaveden najednou, ale čeká ho postupné spouštění v ověřovacím provozu.
V posledním roce jsme byli svědci asi největšího boomu umělé inteligence, který přinesl množství nástrojů a způsobů, jak umělou inteligenci (AI) zakomponovat do vlastního podnikání pro jeho zefektivnění, snížení nákladů, zkvalitnění výstupů apod. Spolu s rychlým průnikem AI do téměř všech oblastí podnikání se ale objevují nové otázky týkající se toho, kdo a za jakých podmínek je zodpovědný za případné škody způsobené těmito technologiemi.
Brno 7. listopadu (ČTK) - Český prodejce letenek Kiwi.com, který působí na globálním trhu, nemusí poskytovat irským nízkonákladovým aerolinkám Ryanair údaje o kreditních kartách svých zákazníků a e-mailové adresy. Dnes o tom rozhodl Krajský soud v Brně, který zamítl žalobu Ryanairu.
Financování podnikání prochází v posledních letech významnou transformací. S pokračujícím růstem průměrných úrokových sazeb podnikatelských úvěrů, nejistotou na finančních trzích i opatrností bank se stále více subjektů začíná poohlížet po alternativních způsobech získání prostředků. Na scéně tak můžeme čím dál častěji vidět různé formy alternativního financování jako je crowdfunding, minifondy, korporátní dluhopisy či trh s kryptoaktivy, které mají potenciál změnit dynamiku trhu a otevírají nové možnosti pro podnikatele i investory.