ochrana spotřebitele

Neobjednané plnění jako klamavá obchodní praktika: Právní a ekonomický pohled
Nákupy z Číny

Neobjednané plnění jako klamavá obchodní praktika: Právní a ekonomický pohled

V poslední době lze na českém trhu pozorovat znepokojivý trend, kdy někteří podnikatelé, zpravidla v oblasti zásilkového nebo internetového prodeje, zasílají spotřebitelům zboží, které si tito zákazníci výslovně neobjednali. Po doručení zásilky následuje požadavek na úhradu poštovného, balného či jiné související částky. V některých případech je tato výzva doprovázena hrozbou vymáhání, ať už právní cestou, nebo za pomoci inkasních agentur. Cílem tohoto článku je analyzovat uvedenou praktiku jak z hlediska právního rámce v České republice a Evropské unii, tak z pohledu její ekonomické motivace a důsledků.

ČOI loni odhalila devět případů diskriminace, například cizinců či gayů

ČOI loni odhalila devět případů diskriminace, například cizinců či gayů

Praha 20. března (ČTK) - Česká obchodní inspekce (ČOI) loni zjistila pro kontrolách prodeje výrobků a poskytování služeb devět případů diskriminace spotřebitele. ČTK to dnes sdělil mluvčí inspekce František Kotrba. Bylo to kvůli národnosti či státní příslušnosti, rase, pohlaví, zdravotnímu postižení či sexuální orientaci.

ČTK
Online podvody
Reklamace

Online podvody

Podvody na internetu jsou stále častějším problémem, a proto je nezbytné vědět, jak rozpoznat podvodný e-shop, jaká práva má spotřebitel a jak postupovat v případě, že se stane obětí nekalého jednání. Právní rámec ochrany spotřebitele je upraven především v zákoně č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a v zákoně č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Poslanci schválili novelu LEX OZE III, která modernizuje českou energetiku
energie senát ochrana zákazníka

Poslanci schválili novelu LEX OZE III, která modernizuje českou energetiku

Poslanecká sněmovna schválila novelu energetického zákona, označovanou jako LEX OZE III, která upravuje trh s elektřinou. Novela přináší klíčové změny v oblastech ukládání energie, flexibility sítí a agregace. Díky novým pravidlům budou moci spotřebitelé efektivněji řídit svou spotřebu a tím snížit své výdaje za elektřinu. Zároveň se posílí ochrana spotřebitelů.

Kolektiv autorů
Slevy a reklamační práva: Jak správně reklamovat zboží objednané online
Elektronické obchodování, změna DPH

Slevy a reklamační práva: Jak správně reklamovat zboží objednané online

Nákupy přes internet jsou dnes samozřejmostí. Po lednových nákupech, kdy jsme si dopřáli výhodné povánoční slevy, přichází otázka, co dělat, když objednané zboží nesplní očekávání nebo vykazuje vady. Reklamace může být stresujícím procesem, ale pokud znáte svá práva a správný postup, může být celý proces mnohem jednodušší.